Google : Membolehkan pengguna menukar akaun dengan cepat di menu Avatar

Sempoi tak?.. banyak akaun Google.. hahaha

Ingat tak entri saya sebelum ni?

Ni saya baru dapat tahu Jumaat lepas.. ada cikgu kat sekolah tu ajar trick ni.. Baik pulak cikgu omputeh tu ajar.. mentang-mentang la saya kena tolong dia update link library kat semua Google Site rasmi fakulti... tak pe la.. janji dapat trick ni..

Perasan tak, entri sebelum ni bila nak tukar profile kena klik Switch person?.. tapi ce tengok gambar atas nun.. semua akaun muncul dan klik dari situ jer.. simple steps, shortcut and save time bak kata cikgu tu... betul jugak.. laju dia tunjuk contoh camne nak buat ni.. balik rumah terus cuba.. ni yang nak kongsi dengan korang..

1) Pergi kat setting chrome (mana-mana akaun pun boleh sebab one-for-all).. dekat kotak URL tu saya ada hightlight kan kan.. yang tu tukar jadi " flags "


2) Jadi cam ni.. tengok URL tu.. kalo nak confirm. Pastu nak mudah tekan papan kekunci Ctrl+F . Cari " enable fast user switching ".. Jumpa jer "Enable fast user switching in the avatar menu" > Klik Enable..


Nanti ada button "Relaunch Now" muncul kat bawah (gambar bawah).. klik yang tu. nanti dia refresh browser... jangan risau. apa saja tabs yang korang bukak kat situ... hatta melebihi 10 tabs akan muncul kembali.. tak berani tak pa.. 

Dan tada!.. mesti profile management korang jadi cam saya..
Cun kan..
Selamat mencuba!

Comments

Popular posts from this blog

Indah Water (IWK) - Tukar nama (Ownership)

TNB - Tukar nama (Ownership)

Etika Email Rasmi Dan Tips Memohon Kerja Guna Email Berserta Adab Membalas