School Library System : Oliver - Overview

Oliver Library Management System from Softlink


Laman Web Softlink


Selepas Login paparan ini yang akan terpapar...

Paparan overview ini akan memberikan maklumat ringkas mengenai fungsi bagi setiap menu utama dalam sistem ini. Oh ya.. lupa hendak beritahu.. sistem ini berfungsi secara atas-talian (online) dan memerlukan Internet untuk berfungsi. Segala data akan yang dimasukkan kedalam sistem ini akan disimpan di Server Softlink.. boleh juga membuat pilihan untuk backup ke server sekolah jika ada IT Support untuk membantu... Jadi, sama ada jika sekolah mengalami gangguan Internet ataupun server Softlink mengalami gangguan Internet, sistem tidak akan berfungsi..

Setiap sistem ada kelebihan dan kelemahan masing-masing bukan?.. terima aje lah.. 

Kos?... hurm mahal juga lah.. sebab dalam matawang Australia kan.. tapi jika mampu boleh la cuba.. bagus.. service centre pun bagus dan cepat.. Contohnya bila kami ada masalah dengan mengakses laman web Oliver kami ..'Page Cannot Be Found"...apa lagi..bos telefon je diorang bagitau pasal ni.. nanti diorang akan bagitahu dengan segera anggaran masa untuk Oliver ini pulih dan boleh digunakan. Masalah ini jarang berlaku...

Setiap kali Oliver dinaiktaraf kita akan diberikan manual dalam pdf untuk rujukan. Sekiranya kita menghadapi masalah contohnya masalah untuk simpan data Serials kami hanya perlu create ticket dan hantar ke Softlink. Mereka akan membantu dan ambil tahu sekiranya naiktaraf perkhidmatan sistem ini diperlukan.

---akan ditambah lagi selepas ini---

(aigo.. mggu dpn da mula sekolah...)

Comments

Popular posts from this blog

Indah Water (IWK) - Tukar nama (Ownership)

TNB - Tukar nama (Ownership)

Etika Email Rasmi Dan Tips Memohon Kerja Guna Email Berserta Adab Membalas