Lesen Motor dan Nex Kekasihku Yang Baru...

Jangan risau.. aksi ni tak kan saya buat punye.. skema lagi bawak motor tau -> 80km ke bawah je... hahaha...

Memandangkan terpaksa menunggang motor kali ni.. kena la belajar bawak motor..
Untuk perhatian:
       
               'SAYA TAK TAHU LANGSUNG BAWAK MOTOR'..... HAHAHAHA....
Bahaya kan... tau tak pe...
Dengan keberanian yang ciput saya gagahkan diri mengambil kelas motor.. Mujur dah ada lesen kereta.. cepat sikit nak dapat L motor...
Mula-mula saya daftarkan diri kat agen ni:

Ni kat Flat Hijau, Presint 9, Putrajaya


Bru bayar separuh RM 250.00 dulu untuk kelas motor dan lesen L dan ada lain lagi la...

Hari kejadian, sabtu.. dengan berdebarnya untuk pergi kelas motor tu, sementara nak pergi ke tempat Institut Memandu tu sembang la dengan akak sorang ni, tanya la kat mana tempat Institut Memandu tu... tau akak tu jawab apa..?... "Kat Lukut dik, nun kat Port Dickson"... mak ai... maknanya saya dan beberapa orang lagi akan dihantar untuk dengar ceramah motor di Lukut.. ya ke..?.. hurm..

Hahahaha.. memang betul!!!.. Institut Memandu Port Dickson...


Sakit hati dibawa jauh-jauh sampai PD berkurang sikit bila dapat cikgu yang sangat baik, baik sangat, banyak perkara mengenai motor diajarkannya... nasib baik..

Lepas ceramah tu, saya cari cikgu yang boleh ajar saya bawak motor, sebab dalam kelas tu cikgu dah cakap lepas kelas boleh dah try bawak motor tapi atas rumput la.. ok.. atas rumput pun atas rumput la, janji sendiri tak cedera kan...

Yeah..

Dapat bawak motor dah.. walaupun masa kali pertama terjatuh bergolek kat rumput, ngamuk cikgu tu takut motor rosak... aiyo cikgu.. motor ni berat la.. dah la nak kena tukar gear. Time nie cikgu ajar terus guna gear 2.. katanya saya tak boleh lagi guna gear 1 sebab bahaya.. Jadi tak de la saya nak banyak tanya kan dah dia kata BAHAYA... paham cikgu...

Selepas 1 jam setengah saya berehat.. wow.. sakit kat lengan tuhan je yang tau... freshie kan... cam nie la... sakit sana sini...

Balik Putrajaya dalam 4.00 petang...

Dalam 6.20 petang bertolak gi jemput 'buah hati' pulak kat kedai motor...

Hahahaha... baru tahu bawak dah amek motor.. tapi skuter jer... hahaha.... berani tak saya?... Tapi bukan saya yang bawak, suh member la bawak.. naya saya bawak, mau jahanam time tu jugak.. ya tak?

 Nie la motor saya.. lantak la orang suh amek Ego, Nouvo.. saya nak yang nie jugak sebab WARNA HIJAU....

 Yang kat bawah ni tanda motor saya dah kena lanyak.. waaa... baru dua hari dah calar... tu salah saya sebab tak pandai adjust minyak lagi bila nak parking kat tepi laluan rumah sewa... ->langgar pintu kedai..


Nampak tak dalam gambar kat bawah nie.. yang penutup kedai tu la yang saya langgar.. benda tu elok je.. tapi motor saya dah calar.. oh.. terluka hatiku ini bagai dihiris sembilu....huuuuu...

Comments

Popular posts from this blog

Indah Water (IWK) - Tukar nama (Ownership)

TNB - Tukar nama (Ownership)

Etika Email Rasmi Dan Tips Memohon Kerja Guna Email Berserta Adab Membalas