Adakah peluang masih ada??

Copy dari Google


Tiba-tiba aku terkaku
Senyumanku menjadi layu
Mataku berubah sayu
Hatiku dirundung pilu
Ku pejamkan mata
Memori lama menjelma
Ku tahankan rasa
Ku pendamkan ia kedalam jiwa

Ku buka mata
Dan kau masih setia disana
Memandangku seolah terpana
Sedang mengingati kenangan lama
Ku melangkah pergi
Inginku sejukkan hati
Menjadi sedingin salji
Yang tetap utuh disinar mentari
Baru ku mengorak langkah
Aku dipanah
Bergerak dalam payah
Tidak mahu berpatah arah
Suara memanggil sengaja tidak didengari
Kecewa hati tidak dapat diubati
Cekalkan hati, Teruskan langkah tanpa henti
Tersentak aku bila dikasari
Kau masih tidak mengerti
Akan badai Tsunami melanda dihati
Kau senyum menyapa diri ini
Seolah tiada apa yang terjadi
Aku mohon diri
Maaf dipinta setulus hati
Tiada niat untuk berlalu pergi
Kerana aku tidak menyedari
Akhirnya engkau faham
Melepaskanku agar aku tidak berdendam
Meskipun banyak perkara yang terpendam
Ingin dilontar tapi terbenam
Berlalulah ia sebegitu kali
Entah bila dapat peluang sekali lagi
Bukan sengaja tidak dimanfaati
Namun tidak mudah untuk dihadapi

Comments

Popular posts from this blog

Indah Water (IWK) - Tukar nama (Ownership)

TNB - Tukar nama (Ownership)

Etika Email Rasmi Dan Tips Memohon Kerja Guna Email Berserta Adab Membalas