Bakal Pengantin 2016: Butik Pengantin oleh Nur Nilam Sari Bridal


Bagi pengantin-pengantin yang berada berdekatan dengan Bangi boleh la ke butik ini. 
Alhamdulillah selepas kami berbincang dengan butik ini mereka boleh buat perkhidmatan ke Salak Tinggi (tempat majlis saya nikah dan kenduri nanti) dan harga pakej mereka juga berpatutan (ada promosi masa tu).

Hampir semua butik di Bangi telah kami kunjungi, namun butik ini juga yang paling menarik hati. Pakej menarik dan harga pun cantik. Butik lain-lain pun cantik jugak tapi harganya tak mampu untuk saya bayar, bajet saya dalam RM2000 ke bawah untuk nikah dan sanding.

Ini alamat butik tersebut:
Butik Pengantin Nur Nilam Sari Centre
Tingkat 1, Jalan PB 2A, Pusat Bandar Bangi,
43650 Bandar Baru Bangi, Selangor.

Mula kami datang berdua jer jadi kami ambil keputusan untuk ambil pakej dibawah.

Pakej Ruby RM1500
  • 1 Set Baju Bersanding L&P
  • Aksesori L&P (kasut sanding perempuan ada diberi, lelaki pakai kasut sendiri)
  • 1xSolekan Profesional
  • Pelamin (sehingga 12kaki)
  • Percuma bunga tangan
  • Percuma sepasang payung
  • Percuma bantal tangan dan kipas
  • Percuma tempat merenjis - saya tak nak
  • Percuma hiasan pintu gerbang
  • Tudung yang sepadan <- masa kali kedua datang kedai saya dapat ni sebab mak mertua sendiri mintak kat butik ni tolong sediakan.. nasib mak mertua ada masa tu...
Pastu kami besarkan lagi saiz pelamin ke 20kaki sebab bawah khemah = RM300.00

RM1500.00+RM300.00 = RM1800.00
Dan.....dari jumlah RM1800.00 tu kami dapat diskaun 20% (ini harga semasa kami ambil la sebab like Facebook dan follow Instagram mereka...sekarang tak tahu la).. jadi jumlahnya hanyalah RM1440.00  .. ok la tu..


Lepas tu saya tambah servis make up untuk nikah RM150.00 dan RM100.00 untuk re-touch sebab saya tanggal make up untuk solat Zuhur.  Dan kerana saya mintak servis make up nikah, saya dapat pinjam veil nikah (veil sahaja, tudung sendiri punya), tiara dan bantal nikah L&P.

Oh ya, campur harga baju nikah RM250.00 + alter baju nikah RM30.00 = RM280.00

Baju nikah lelaki cik abang nak bayar sendiri jadi sebab tu saya tak kira sekali dalam ni...

Jadi untuk nikah dan sanding saya kena bayar:
RM1440.00+RM150.00+RM100.00+RM280.00 = RM1970.00

Siap!.. seelok je bajet tu.. memang puas hati..

Baju bersanding

Simple je tiara dan veil yang saya pakai masa nikah...


Nak tengok tak gambar pelamin saya?.. mereka ada post kat Facebook dan Instagram mereka:
Instagram Butik Nur Nilam Sari Creation

Facebook Nur Nilam Sari Bridal


Jangan keliru tau.. memang nama Facebook dan Instagram tak serupa sangat, tapi pemiliknya kedai yang sama.

Selamat Pengantin Baru Buat Diri Sendiri.. ha ha...

Comments

Popular posts from this blog

Indah Water (IWK) - Tukar nama (Ownership)

TNB - Tukar nama (Ownership)

Etika Email Rasmi Dan Tips Memohon Kerja Guna Email Berserta Adab Membalas