Lagu kegemaran: Brothers-Man Ana


Menurut komen di http://www.liriknasyid.com/index.php/lirik/detail/2036/brothers-man-ana.html, Lagu ini diadaptasi dari sebuah syair nukilan yusof qardhawi.

Makna lagu ini diambil dari http://yahyashukor.blogspot.com/2009/06/menterjemah-lagu-man-ana-brothers.html




Terjemahannya:


Aku, jika ditanya kaum tentangku, siapakah aku?
Aku orang yang beriman, dan akah selamanya hidup sebagai orang beriman, 
Maka ketahuilah semua, tentangku di sini,
Aku sekali-kali tidak akan terkehadapan, tidak akan terkebelakang, juga tidak akan bergantung kepada sesiapa.


Aku melihat Allah pada ciptaanNya,
Dan aku mendengar suara kebenaran pada QuranNya,
Dan aku menyentuh kebijaksanaanya juga limpahan keseronokannya,
Pada jalan perjuangannya yang terpilih dan juga pada keimanan padanya,


Aku adalah Quran bergerak, dan Islam diperlihatkan,
Aku adalah hadiah yang tinggi di atas muka bumi,
Pada kejadianku, dan juga khidmatku, aku telah dperlekeh,
kepada siapa aku berserah? Aku berserah kepada yang menciptakan manusia.


Aku adalah bintang yang memberi pedoman kepada pengembara di bumi,
dan aku adalah bintang/meteor/pahlawan ketika melihat kemungkaran,
tiada apa bagiku, melainkan jiwa yang dikira atas pembelian,
sesungguhnya, aku telah menjualnya kepada Allah, dan Allah telah membelinya!!!

Comments

Popular posts from this blog

Indah Water (IWK) - Tukar nama (Ownership)

TNB - Tukar nama (Ownership)

Etika Email Rasmi Dan Tips Memohon Kerja Guna Email Berserta Adab Membalas