Nak hon ke tak?

 Pon..pon..pon..pon..ketepi..ketepi la..langgar kang!

Hon nie kadang-kadang jadi penyelamat keadaan, ada masanya jadi pengantara untuk marah orang dan ada juga masanya buat orang lain jadi marah..

 
Kes 1:
Kanak-kanak melintas secara tiba-tiba di hadapan kereta. Hon dibunyikan agar kanak-kanak itu tidak menganggu laluan kenderaan = hon telah menyelamatkan keadaan.


Kes 2:
Mentang-mentang kereta mewah selalunya BMW la.. spesis-spesis kete cam tu memang belagak sikit, nak tukar line tak bagi signal, menyusahkan orang.. tapi tak sume kete cam tu, ada gak yang baik (ceh.. nak gak pikir positif.. hehe) so jawabnya bila geram tekanlah hon = hon untuk marah orang.. 
(kang marah-marah dalam kete orang yang bawak kete cam gila tu tak tau, tup.. tup.. kita lak yang jadi gila.. sebab marah sorang-sorang dalam kete.. kah kah kah.. xmo.. xmo..)


Kes 3:
Ada la sorang pakcik ni, kadang-kadang selalu terserempak kat area Putrajaya, tak waktu pagi, kat waktu petang, sokmo tekan hon, xde motif langsung. Lalu je kat sebelah kete lain, pakcik tu tekan hon, asal lalu je kat sebelah kete lain lagi, dia tekan hon. Nak kesian pun ada kat pakcik tu, nak geram pun ada. Kadang-kadang rasa nak je kejar pakcik tu tanya "Apsal pakcik suka-suka hon?" "saya bawak kete kat lain yang betul, apsal saya pon pakcik hon jugak?".. = hon telah menyakitkan hati saya..



Saya kurang guna hon.. percaya ke?

Saya nie baik sikit..

hahaha...

Kurang guna hon.. tak percaya tanya kawan-kawan saya.. saya tak guna hon sebab mulut lagi laju dari tangan untuk tekan hon.. bila dah marah kat mulut xde la hon.. dan bila dah tekan hon mulut tak marah-marah...

Opss.. kantoi!.. saya bukan gila ok..

Comments

Popular posts from this blog

Indah Water (IWK) - Tukar nama (Ownership)

TNB - Tukar nama (Ownership)

Etika Email Rasmi Dan Tips Memohon Kerja Guna Email Berserta Adab Membalas